Veelgestelde vragen


PRODUCTEN

Mijn maat is uitverkocht, komt deze nog terug op voorraad?
Hè wat jammer, je grijpt net mis! Wij doen ons uiterste best om uitverkochte producten en maten zo snel mogelijk weer aan te vullen, helaas is dit niet altijd mogelijk. Als een product terug op voorraad komt laten wij dit altijd weten via onze nieuwsbrief en social media kanalen. 

Ik heb een vraag hoe het product valt?
Als iets anders valt normaal dan vermelden wij dit bij het artikel op de site. Je vindt hier de pasvorm, afmetingen en extra informatie terug. Specifieke informatie nodig? Stuur ons een mail via webshop@olivia-kate.nl

BESTELLEN

Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

1. Shoppen | Plaats alle gewenste producten in je winkelmandje. Ga vervolgens naar je bagSHOPPING BAG. 
2. Shopping bag | Controleer je bestelling of alles klopt. Klik vervolgens op CHECK OUT.
3. Gegevens | Vul hier je persoonlijke gegevens in en klik op KIES VERZENDMETHODE.
4. Verzendmethode | Vink hier jouw verzendmethode aan en klik vervolgens op KIES BETAALMETHODE.
 5. Betaalmethode | Kies hier welke betaalmethode je wenst te gebruiken en klik vervolgens op AFREKENEN. 

Je ontvangt zodra de betaling is voldaan direct een orderbevestiging in je mailbox. Zodra we je bestelling gereed aan het maken zijn ontvang je ook een verzendbevestiging. Hierin staat vermeld wanneer je jouw pakketje kunt verwachten. 

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?
Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven kan het zo zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Check dit altijd eerst! Mocht je hem daar ook niet kunnen vinden dan zoeken wij het graag voor je uit. Stuur een e-mail met printscreen van je betaling naar webshop@olivia-kate.nl

Ik heb een verkeerd adres ingevuld, wil mijn bestelling annuleren of veranderen, wat moet ik doen?
Stuur een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl met je ordernummer en vraag. Als je bestelling nog niet aan de postbezorger mee is gegeven dan kunnen wij kijken wat we kunnen doen. Is je pakketje al meegenomen dan kunnen wij deze zending helaas niet meer tegenhouden. Bij een verkeerd ingevuld adres wachten wij tot je bestelling retour is gekomen. Wij zullen dan je adres aanpassen en opnieuw versturen.

BETALEN

Welke betaalmethodes bieden jullie? 
Bij Olivia & Kate kun je op de volgende manier betalen:
- iDEAL 
- Paypal
- BanContact / Mr Cash
- Creditcard


Ik heb een kortingscode of giftcard, hoe kan ik deze gebruiken?
Je kunt de kortingscode of giftcard in de check out tijdens het afrekenen invoeren. Klik op toepassen en de korting wordt verrekend. Komt er een melding dat de giftcard niet geldig is dan is hij waarschijnlijk verlopen of niet goed ingevoerd. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. 

VERZENDING

Naar welke landen versturen jullie en wat zijn de verzendkosten?

COUNTRY SHIPPING COSTS DELIVERY TIME
The Netherlands

€4,95 / Free 
shipping above €75,-

1-2 business days
Belgium

€9,- / Free shipping above €75,-

1-2 business days
Germany €8,- 2-5 business days
United Kingdom
€12,-  2-6 business days
France €13,- 2-5 business days
Luxembourg €10,-  1-3 business days
Bulgaria €25,- 4 business days
Denmark €11,- 2-5 business days
Estonia €15,- 3-7 business days
Finland €20,- 2-8 business days
Greece €25,- 3-9 business days
Hungary €14,- 2-5 business days
Ireland €15,- 3-7 business days
Italy €15,- 2-6 business days
Croatia €24,- 4-8 business days
Latvia €17,- 3-7 business days
Lithuania €17,- 3-7 business days
Norway €25,- 2-14 business days
Austria €11,- 2-5 business days
Poland €13,- 3-4 business days
Portugal €15,- 3-7 business days
Romania €14,- 3-4 business days
Slovenia €15,- 2-6 business days
Slovakia €14,- 2-6 business days
Spain €16,- 2-6 business days
Czech Republic €16,- 2-6 business days
Sweden €14,- 2-7 business days
Switzerland €25,- 2-13 business days
Cyprus €32,- 4-10 business days
Canada €29,- 5-15 business days
United States €29,-
5-15 business days
New Zealand €31,-
5-15 business days
Australia €29,-
5-15 business days
Suriname €30,- 5-15 business days
Curacao €30,-
5-15 business days
Aruba €30,-
5-15 business days
South-Afrika €27,- 5-15 business days

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De gemiddelde levertijd bedraagt 1 werkdag. Wij doen uiteraard ons best je bestelling zo snel mogelijk te versturen. Op werkdagen voor 16:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden, na 16:00 uur besteld is volgende werkdag verzonden. Bestellingen op zaterdag en zondag worden maandag verzonden. 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons distributiecentrum ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Zodra je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je hem volgen. 

Ik ben bij levering van mijn bestelling niet thuis, wat moet ik doen?
Geen probleem! De bezorger doet een briefje in je brievenbus en laat hierop weten wat de te nemen stappen zijn. 

Ik wil mijn pakket afhalen in de winkel, is dat mogelijk?
Dit is nog niet (technisch) via de website mogelijk. Wel kunnen we dit handmatig voor je regelen. Stuur ons een mail met je naam, adresgegevens en de producten die je wilt bestellen, naar webshop@olivia-kate.nl. Wij maken dan een handmatige order voor je aan. Wij zullen je via de mail op de hoogte houden over wanneer de bestelling in de winkel ligt.

Ik heb de customized name bracelet besteld maar deze is nog niet geleverd, wat moet ik doen?
De armband wordt via een externe leverancier verzonden. Heb je meer items besteld dan sturen wij de rest van je bestelling direct op. De levertijd van deze armband is max. 2 weken. No worries, meestal wordt de armband sneller geleverd!

Ik heb een pre-order besteld, wanneer kan ik deze verwachten?
Van een pre-order hebben wij nooit fysieke voorraad liggen en sturen wij pas op zodra hij is geleverd. Let op heb je meerdere items besteld dan sturen wij altijd je bestelling zodra deze compleet is. De levertijd van jouw pre-order kun je terugvinden bij het product op de site.  

RETOURNEREN

Hoe retourneer of ruil ik mijn bestelling?

> Stap 1 - Retour/ruilen aanmelden 
Stuur een e-mail naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer, de producten die terugkomen en de reden van retour. Wil je een product ruilen voor een andere maat? Vermeld dit dan ook in je retouraanmelding. Wij zullen het product voor je reserveren mits er voorraad is en bij ontvangst van retour opnieuw toesturen.

> Stap 2 - Retour opsturen
De items dienen binnen 14 dagen na ontvangst in originele verpakking met pakbon retour te zijn gekomen op het volgende adres:

O&K Styling (unit 1)
Jansweg 42
2011 KN Haarlem

> Stap 3 - Creditnota
Als het product aan onze voorwaarden voldoet zullen wij overgaan op terugbetaling van het aankoopbedrag. Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen zorgen wij dat je binnen 14 werkdagen een creditnota ontvangt en dat het geld terug wordt gestort op de rekening waarmee is betaald.

Wat zijn de retourvoorwaarden? 

  • Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst retour bij ons te zijn binnengekomen
  • De artikelen moeten in originele staat en/of verpakking inclusief tag verkeren
  • De artikelen mogen niet zijn gedragen/gebruikt 
  • Wij nemen artikelen met make-up vlekken niet retour
  • Slips & badkleding mogen niet retour (om hygiënische redenen)  
  • Oorbellen mogen niet retour (om hygiënische redenen)

Mijn retour voldoet niet aan de voorwaarden, wat moet ik doen?
Helaas kunnen wij deze producten die niet aan onze voorwaarden voldoen niet meer retour aannemen.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?
Ja natuurlijk! Je mag je bestelling retourneren in de winkel. Stuur een e-mail naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer en dat je de bestelling wilt retourneren in de winkel. Onze girls in de winkel zorgen ervoor dat je retourzending uiteindelijk bij ons in de webshop terecht komt, zodat wij deze kunnen verwerken. Let op: via de winkel ontvang je echter niet je geld terug, het terugbetaal proces zal langer duren dan dat je je zending direct naar ons zou versturen.

Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?
Wat ontzettend vervelend! Maak hier gelijk een melding van door een e-mail te sturen naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer, de productnaam en stuur een foto van je klacht mee. Onze klantenservice onderzoekt graag het probleem en probeert zo snel mogelijk met een passende oplossing te komen.

Ik heb een verkeerd bedrag teruggestort gekregen, wat moet ik doen?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl en wij zullen direct uitzoeken wat er mis is gegaan. Vergeet niet je ordernummer mee te sturen!

Wat zijn de garantievoorwaarden en het garantietermijn?
Olivia & Kate hanteert een garantietermijn tot 30 dagen na ontvangst van het product.

De onderstaande klachten vallen niet binnen de garantie:

  1. Uitzonderlijke slijtage 
  2. Beschadiging door nalatigheid of door het niet houden aan de wasvoorschriften
  3. Batterijen
  4. Water, val of stootslijtage
  5. Verkleuring van sieraden 
  6. Allergische reactie op stoffen en materiaal van sieraden 

Wat zijn de kosten voor retourneren?
Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest, de reguliere pakketpost van PostNL is €6,95. Zonder bewijs van verzending met Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald.

Wanneer worden de verzendkosten terugbetaald?
Wanneer je verzendkosten hebt betaald en de volledige bestelling retour stuurt, betalen wij deze verzendkosten terug zodra deze order compleet bij ons retour is binnengekomen. De gecrediteerde verzendkosten bedragen een maximum van € 4.95,-

Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?
Bestelde artikelen kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander artikel. Het is alleen mogelijk om een artikel te ruilen voor een andere maat van hetzelfde artikel. Wil je toch graag een ander artikel ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen. Wanneer jouw retour voldoet aan de voorwaarden, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Je kunt voor het artikel dat je wilt ontvangen zelf een nieuwe bestelling plaatsen in onze shop.

Kan ik de customized name bracelet retourneren? 
Een customized armband wordt speciaal voor jou op maat gemaakt, hierdoor is het niet mogelijk deze te retourneren. 

Ik heb een allergische reactie gekregen op het materiaal van de bestelde sieraden, kan ik deze retourneren?
Wat vervelend! In verband met hygiëne kunnen wij sieraden helaas niet retour aannemen. Olivia & Kate stelt zich niet verantwoordelijk voor eventuele allergische reacties op de bestelde sieraden.