Retourneren & ruilen

Hoe retourneer of ruil ik mijn bestelling?

> Stap 1 - Retour/ruilen aanmelden 
Stuur een e-mail naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer, de producten die terugkomen en de reden van retour. Wil je een product ruilen voor een andere maat? Vermeld dit dan ook in je retouraanmelding. Wij zullen het product voor je reserveren mits er voorraad is en bij ontvangst van retour opnieuw toesturen.

> Stap 2 - Retour opsturen
De items dienen binnen 14 dagen na ontvangst in originele verpakking met pakbon retour te zijn gekomen op het volgende adres:

O&K Styling (unit 1)
Jansweg 42
2011 KN Haarlem

> Stap 3 - Creditnota
Als het product aan onze voorwaarden voldoet zullen wij overgaan op terugbetaling van het aankoopbedrag. Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen zorgen wij dat je binnen 14 werkdagen een creditnota ontvangt en dat het geld terug wordt gestort op de rekening waarmee is betaald.

Wat zijn de retourvoorwaarden? 

  • Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst retour bij ons te zijn binnengekomen
  • De artikelen moeten in originele staat en/of verpakking inclusief tag verkeren
  • De artikelen mogen niet zijn gedragen/gebruikt 
  • Wij nemen artikelen met make-up vlekken niet retour
  • Slips & badkleding mogen niet retour (om hygiënische redenen)  
  • Oorbellen mogen niet retour (om hygiënische redenen)

Mijn retour voldoet niet aan de voorwaarden, wat moet ik doen?
Helaas kunnen wij deze producten die niet aan onze voorwaarden voldoen niet meer retour aannemen.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?
Ja natuurlijk! Je mag je bestelling retourneren in de winkel. Stuur een e-mail naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer en dat je de bestelling wilt retourneren in de winkel. Onze girls in de winkel zorgen ervoor dat je retourzending uiteindelijk bij ons in de webshop terecht komt, zodat wij deze kunnen verwerken. Let op: via de winkel ontvang je echter niet je geld terug, het terugbetaal proces zal langer duren dan dat je je zending direct naar ons zou versturen.

Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?
Wat ontzettend vervelend! Maak hier gelijk een melding van door een e-mail te sturen naar retour@olivia-kate.nl. Vermeld hierin je ordernummer, de productnaam en stuur een foto van je klacht mee. Onze klantenservice onderzoekt graag het probleem en probeert zo snel mogelijk met een passende oplossing te komen.

Ik heb een verkeerd bedrag teruggestort gekregen, wat moet ik doen?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl en wij zullen direct uitzoeken wat er mis is gegaan. Vergeet niet je ordernummer mee te sturen!

Wat zijn de garantievoorwaarden en het garantietermijn?
Olivia & Kate hanteert een garantietermijn tot 30 dagen na ontvangst van het product.

De onderstaande klachten vallen niet binnen de garantie:

  1. Uitzonderlijke slijtage 
  2. Beschadiging door nalatigheid of door het niet houden aan de wasvoorschriften
  3. Batterijen
  4. Water, val of stootslijtage
  5. Verkleuring van sieraden 
  6. Allergische reactie op stoffen en materiaal van sieraden 

Wat zijn de kosten voor retourneren?
Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest, de reguliere pakketpost van PostNL is €6,95. Zonder bewijs van verzending met Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald.

Wanneer worden de verzendkosten terugbetaald?
Wanneer je verzendkosten hebt betaald en de volledige bestelling retour stuurt, betalen wij deze verzendkosten terug zodra deze order compleet bij ons retour is binnengekomen. De gecrediteerde verzendkosten bedragen een maximum van € 4.95,-

Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?
Bestelde artikelen kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander artikel. Het is alleen mogelijk om een artikel te ruilen voor een andere maat van hetzelfde artikel. Wil je toch graag een ander artikel ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen. Wanneer jouw retour voldoet aan de voorwaarden, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Je kunt voor het artikel dat je wilt ontvangen zelf een nieuwe bestelling plaatsen in onze shop.

Kan ik de customized name bracelet retourneren? 
Een customized armband wordt speciaal voor jou op maat gemaakt, hierdoor is het niet mogelijk deze te retourneren. 

Ik heb een allergische reactie gekregen op het materiaal van de bestelde sieraden, kan ik deze retourneren?
Wat vervelend! In verband met hygiëne kunnen wij sieraden helaas niet retour aannemen. Olivia & Kate stelt zich niet verantwoordelijk voor eventuele allergische reacties op de bestelde sieraden.

Versie 0.2

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 25 april 2018.